Ramowy program warsztatów (cykl 10 spotkań) 2018/19

Dziesięć warsztatów, z których każdy stanowi odrębną tematycznie, niezależną całość, poświęconą jednemu, charakterystycznemu elementowi, w sumie tworząc cykl spotkań, dający w miarę kompletny obraz systemu. Warsztaty są dedykowane wszystkim, którzy, bez względu na wiek, kondycję i doświadczenie w sztukach walki, zamierzają zdobyć podstawy do rozpoczęcia lub systematycznej kontynuacji treningu tego nowoczesnego stylu. Zamierzeniem autorów nie jest prezentacja możliwości ani popisy instruktorskie, tylko rzetelne przekazanie podstaw metodycznych, zasad i praktycznych wskazówek do dalszego (własnego lub zorganizowanego) treningu.

Tematy spotkań:

1.PODSTAWY i POSTAWY : Przedstawienie i opanowanie ćwiczeń zwiększających elastyczność i wprowadza­jących stan rozluźnienia, oraz zadań, których wykonanie prowadzi do intuicyjnego zachowania właściwej pozycji, ułożenia ciała, zachowania centrum, dystansu, wyczucia ruchu i umiejętności intuicyjnego dopasowania własnych reakcji do bodźców zewnętrznych, pod kontrolą oddechu.

2.INTUICJA RUCHU : Ćwiczenia i zadania ukierunkowane na wykorzystanie pożytecznych i eliminowanie niekorzystnych odruchów, w sytuacji zagrożenia, zaskoczenia i stresu, z wykorzysta­niem oddechu, wyczucia mechaniki ciała i przepływu siły. Opanowanie umiejętności kierowania napięciem w celu świadomego jego wykorzystania – zmiany kierunku lub neutralizacji ataku i kontroli atakującego.

3.HARMONIA RÓWNOWAGI : Sposoby kontroli równowagi i środka ciężkości układu napastnik-broniący z wykorzystaniem siły i przestrzeni ataku napastnika do zdominowania go własną dynamiką, energią i wykorzystaniem własnej techniki. Nabywanie umiejętności dostrojenia się do ruchu atakującego, pozwalającej broniącemu się kontrolować działania atakującego przy minimalnym wysiłku.

4.INŻYNIERIA WSTRZĄSU :Opanowanie umiejętności wykorzystywania oddechu, ciągłości i trajektorii ruchu, elastyczności, przenoszenia energii i kontrolowanego napięcia dla wzmocnienia siły i efektów uderzeń, jak też osłabiania ich skutków. Również świadomość miejsca, wrażliwych punktów ciała i świadome wykorzystanie reakcji na uderzenie dla zdobycia przewagi w walce z jednym i wieloma przeciwnikami.

5.STRATEGIA POZORÓW : Kształtowanie umiejętności optymalnego wykorzystania energii w każdej sytuacji, w której zaistnieje potrzeba jej użycia, połączona z umiejętnością wykorzystania każdego położenia, pozycji i sytuacji do wykonania techniki, przejęcia kontroli i obrony. Sposoby odwracania uwagi i zmiany miejsca koncentracji napastnika w celu osłabienia jego przewagi lub zdobycia własnej.

6.ENERGIA PRZESTRZENI : Ćwiczenie świadomości dystansu, miejsca i przestrzeni stwarzanej przez atak napa­stnika, oraz użycie (współdzielenie) tej przestrzeni do wykonania własnej, zgranej w czasie, akcji, pozwalającej na przyjęcie, zmianę kierunku lub neutralizację ataku – na granicy zrównoważonej stabilności atakującego, wykluczającej możliwość jego powtórzenia i wpływ siły ataku na jego skuteczność.

  1. LOGIKA ZRĘCZNOŚCI : Ćwiczenia z bronią, nastawione na kształtowanie koordynacji ciała, właściwego wyczucia dystansu oraz zrozumienie logiki i mechaniki technik, polegających na odebraniu broni lub powstrzymaniu ataku uzbrojonego przeciwnika. Również użycie do obrony przedmiotów nie będących bronią.

8.DYSCYPLINA ZMYSŁÓW : Trening zdolności działania w sytuacjach pozbawienia lub istotnego ograniczenia swobody ruchu, spowodowanego przez przeszkody, trudną pozycję czy unierucho­mienie przez przeciwnika. Opanowanie umiejętności wykorzystywania przeszkód, okoliczności, przenoszenia energii i przekierowania siły napastnika w celu pozbawienia go przewagi, uwolnienia czy przywrócenia własnej swobody ruchu.

9.IMPULSY NATURY : Zajęcia w plenerze jako alternatywa dla codziennej treningowej rutyny. Zamiast poleceń czy podpowiedzi, działanie wymuszają zaaranżowane okoliczności i sytuacje wymagające reakcji, atak jest mniej przewidywalny, a decyzja o rodzaju wykonywanej techniki zależy od konkretnej sytuacji.

10.SYNERGIA ODDECHU : Doskonalenie wykorzystania relaksacji i oddechu do usprawnienia płynności i ciągłości ruchu inicjowanego od miejsca kontaktu, spostrzegawczości, precyzji, dystansu, zgrania w czasie i intuicyjnej elastyczności zastosowań. Biologiczne i umysłowe aspekty treningu w celu uzyskania harmonii i całkowitej kontroli nad ruchem. Podsumowanie cyklu i wymiana doświadczeń.

Miejsce: SP nr: 258 ul. Namysłowska 1, Warszawa
Start godz. 10.00
Termin: raz w miesiącu, szczegóły na fb

Marek Talarek, kontakt: tel.: 739 098 871, e-mail: [email protected]

Kategorie: Szkolenia

1 Komentarz

Türk Takipçi Satın Al · 11 kwietnia 2021 o 04:01

Instagram için takipçi almak önemlidir fakat keşfet için yada kaliteli bir profile sahip olarak
takipçi satın almak için En kaliteli site olan takip2018.com dan türk takipçi satın al hesabını
bot takipçiler ile dolmasın
Ayrıca Türk takipçi paketlerin hepsin de hediyeler mevcuttur.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.